Adeverinta de venit si certificatul de atestare fiscala, eliminate!
Adeverinta de venit, certificatul de atestare fiscală și o serie de alte documente nu mai trebuie ridicate de la ghişeu de către contribuabili, potrivit unui act normativ publicat recent in Monitorul Oficial.
Concret, acestea vor fi transmise online direct către instituțiile publice care le solicită, astfel că cetățenii și firmele nu vor mai pierde timp pentru a le obține.
Persoanele care au nevoie de o adeverinta de venit, un certificat de atestare fiscală, o situație fiscală sau de alte documente nu mai trebuie să se deplaseze până la sediul organului fiscal ca să le obțină, deoarece acestea vor fi transmise direct entităților publice care le solicită.
Măsura este inclusă în Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 2632/2016 pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finanțelor Publice puse la dispoziția autorităților și instituțiilor publice prin sistemul informatic propriu, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 917 din 15 noiembrie 2016.
Mai exact, autoritățile fiscale vor transmite, în format electronic, documentele pe care le solicită anumite instituții publice direct către acestea, prin intermediul unei platforme online. Cu alte cuvinte, persoanele fizice și juridice sunt scutite de formalitățile necesare pentru obținerea acestor acte.
Astfel, vor fi puse la dispoziția instituțiilor publice solicitante următoarele documente: certificatul de atestare fiscală, adeverinta de venit, situații fiscale ale contribuabililor, situații financiare, precum și alte documente din care reies informații cu privire la contribuțiile de asigurări sociale, instituțiile de credit unde o persoană are sau a avut deschise conturi, informații cu privire la bunurile unei persoane (clădiri, terenuri, mașini), precum și alte documente.
Până acum, adeverinta de venit putea fi obținută de către contribuabili atât prin depunerea unei cereri de eliberare a adeverinței la sediul organului fiscal competent, cât și prin intermediul „Spaţiului Privat Virtual”.
În ceea ce privește certificatul de atestare fiscală, contribuabilul mai avea la dispoziție și următoarele trei opțiuni: să depună cererea de eliberare a certificatului la registratura organului fiscal central competent, să o trimită prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, ori să o comunice Fiscului prin intermediul „Spațiului Privat Virtual”.
Sursa: avocatnet.ro