Bugetul pentru „Rabla”, suplimentat!
Avand in vedere ca bugetele alocate pentru persoanele fizice au fost epuizate rapid în programele Rabla, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a decis recent suplimentarea acestora.
Asta înseamnă că cei interesați să cumpere mașini noi se pot înscrie în continuare în programul Rabla Clasic și în programul Rabla Plus. De fapt, aceste suplimentări nu sunt altceva decât reîmpărțiri ale bugetului total disponibil (se reduc sumele disponibile pentru firme pentru a fi suplimentate sumele disponibile pentru persoanele fizice).
Așa cum apare într-un comunicat de luni al AFM, bugetele pentru persoanele fizice au fost suplimentate cu 5 milioane de lei (Rabla Clasic), respectiv cu 20 de milioane de lei (Rabla Plus).
De fapt, autoritățile au scăzut bugetele destinate firmelor și le-au suplimentat pe cele destinate persoanelor fizice. Cu toate acestea, ambele programe vor beneficia în următoarele luni de o suplimentare totală de 200 de milioane fiecare, pentru a permite și mai multor persoane fizice și firme să acceseze Rabla Clasic și Rabla Plus.
Prima de casare, ce este oferită celor care vor să îşi schimbe maşina cu una mai puţin poluantă în cadrul programului Rabla Clasic, a fost majorată de la 6.500 lei, cât era în 2020, la 7.500 lei.
Şi prima de casare pentru motociclete a crescut de la 3.500 lei la 5.500 lei.
Totodată, și ecobonusul, ce este acordat pe lângă prima de casare, pentru cei care cumpără mașini noi cu propulsie hibrid sau puțin poluante, a crescut la 3.000 lei, pentru maşinile cu sistem de propulsie hibrid, în timp ce ecobonusul pentru maşinile cu emisii mici, cuprinse între 96 şi 124 g/km CO2, a fost majorat la 1.500 de lei.
În privinţa ecotichetelor primite pentru cumpărarea de maşini cu propulsie pur electrică sau hibridă prin intermediul programului Rabla Plus, acestea şi-au păstrat aceeaşi valoare de anii trecuţi.
Mai exact, valoarea unui ecotichet Rabla Plus este până la 45.000 de lei, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric, sau de 20.000 de lei, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă și care are emisii de CO2 de până la 50 g/km.
În ambele cazuri, adică fie că vorbim despre cumpărarea de mașini electrice ori de mașini noi plug-in hibride, suma primită de la stat nu trebuie să reprezinte mai mult de 50% din prețul de comercializare.