fbpx
office@iuliablaja.ro
0744.301.281 0787.822.100

Cazierul fiscal, eliminat in relatia firmelor cu autoritățile!

Contribuabilii nu vor mai trebui să prezinte cazierul fiscal în relația lor cu autoritățile centrale și locale, conform unui ordin publicat de Ministerul Finanțelor în Monitorul Oficial la data de 02.09.2019.

Practic, autoritățile centrale și locale vor căpăta acces electronic la cazierul fiscal prin intermediul aplicației PatrimVen. Astfel, contribuabililor nu li se va mai cere cazierul fiscal. Măsura este inclusă în Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 2.756/2019, care a apărut în Monitorul Oficial.

„Am spus încă de la început că cei mai importanți sunt cetățenii, contribuabilii. Toate eforturile noastre de simplificare au în vedere îmbunătățirea calității vieții românilor, atât prin creșterea veniturilor, cât și prin reducerea timpului petrecut la ghișeu”, a declarat Eugen Teodorovici, ministrul finanțelor, conform unui comunicat de presă remis redacției noastre atunci când ordinul era în stadiul de proiect.

Cazierul fiscal conține, în esență, informații despre faptele sancționate contravențional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum și cele care privesc disciplina financiară.

Rolul principal al cazierului fiscal este informativ. Care sunt cazurile concrete în care prezentarea cazierului fiscal este obligatorie? Principalele situații în care documentul este necesar sunt prevăzute în Ordonanța nr. 39/2015:

  • la înființarea societăților, a societăților cooperative, a cooperativelor agricole și a entităților fără personalitate juridică, de către asociați, acționari, membri și reprezentanții legali sau desemnați;
  • la solicitarea înscrierii asociațiilor și fundațiilor în Registrul asociațiilor și fundațiilor de către asociații sau membrii fondatori ai acestora, după caz, de către aceștia;
  • la autorizarea exercitării unei activități independente de către solicitanți;
  • la cesiunea ori înstrăinarea sub orice formă a părților sociale sau a acțiunilor, de către noii asociați, acționari sau membri;
  • la numirea de noi reprezentanți legali, precum și la cooptarea de noi asociați, acționari sau membri cu prilejul efectuării majorării de capital social de către noii reprezentanți legali, asociați, acționari sau membri;
  • la numirea de noi reprezentanți legali, precum și în cazul cooptării unor noi membri în asociații și fundații, atunci când aceștia dobândesc și calitatea de reprezentanți legali ai persoanei juridice deja înregistrate, de către aceștia.

Sursa: www.avocatnet.ro

Comenteaza

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.