fbpx
office@iuliablaja.ro
0744.301.281 0787.822.100

Ce inseamna fuziunea prin absorbtie a firmelor?

Fuziunea prin absorbtie este procedura prevazuta de Legea nr.31/1990 prin care una sau mai multe firme (absorbite) sunt dizolvate, iar totalitatea patrimoniului lor se transfera unei alte societati (absorbante).

In schimbul transferarii patrimoniului, asociatii firmelor absorbite primesc parti sociale la societatea absorbanta.

Fuziunea prin absorbtie presupune ca firmele absorbite isi inceteaza activitatea, fiind radiate din registrul comertului. Datoriile acestora vor fi preluate de societatea absorbanta.

Procedura nu este deci conditionata de plata la zi a debitelor la bugetul statului sau catre terti in ceea ce priveste firmele absorbite care isi inceteaza activitatea.

Acestia au insa posibilitatea sa se opuna fuziunii in cazul in care apreciaza ca societatea absorbanta care preia datoriile, nu prezinta dovezi in ceea ce priveste solvabilitatea.

Fuziunea prin absobtie se realizeaza in doua etape prin depunerea la registrul comertului a urmatoarelor acte:

Etapa I

1) cererea de depunere si mentionare acte pentru desemnarea expertului sau hotararea adunarii generale a asociatilor prin care se renunta la expertiza si depunerea proiectului privind fuziunea intocmit de fiecare din societatile participante la fuziune, semnata de reprezentantii acestora (original),

2) proiectul privind fuziunea semnat de reprezentantii fiecarei societati (original),

3) declaratiile fiecareia din societatile care inceteaza sa existe despre modul in care au hotarat sa-si stinga pasivul (original),

4) declaratia privind modalitatea de publicare a proiectului privind fuziunea, respectiv prin publicarea in Monitorul Oficial sau pe pagina de Internet a societatilor care participa la fuziune si pe pagina de Internet  a ONRC,

5) imputernicire avocatiala sau speciala autentificata pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale.

6) dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale (original).

Etapa a II-a

1) cererea de depunere si mentionare acte care se completeaza cu ”cerere adresata Presedintelui Sectiei Civile a Tribunalului in a carui raza teritoriala se afla sediul soclicitantului, prin care se solicita inregistrarea fuziunii in registrul comertului”.

2) hotararile adunarilor generale ale asociatilor fiecareia din societatile participante privind aprobarea fuziunii (original),

3) actul constitutiv al societatii absorbante actualizat conform modificarilor intervenite (original),

4) dovada publicarii proiectului de fuziune; confirmarea publicarii se efectueaza de registrul comertului,

5) situatia financiara de fuziune care va avea aceeasi data pentru toate societatile participante la fuziune (copie),

6) certificatul de inregistrare al societatii absorbante si anexele acestuia in cazul in care intervin modificari in elementele cuprinse in acestea si certificatele de inregistrare si anexele acestora ale societatilor care isi inceteaza existenta (original),

7) dovada platii taxelor si tarifelor legale.

Biroul nostru de avocatura ofera servicii juridice si informatii utile in ceea ce priveste redactarea actelor si reprezentarea la registrul comertului.

Pentru solicitarea unei consultatii juridice online, va rugam sa completati FORMULARUL

1 Raspuns

  1. Maria Rogojina

    Daca am fuzionat cu o firma care nu avea datorii inregistrate in contabilitate , insa ulterior s-a constatat ca nu declarase cladirile pentru impozitare pentru perioada anterioara, eu trebuie sa platesc acele impozite pentru perioada in care nu facea parte din firma mea?
    Va multumesc!

Comenteaza

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.