Firmele de recuperare, reguli noi din 2017!
Firmele de recuperare a creantelor isi vor putea desfasura activitatea incepand cu 1 ianuarie 2017 numai dupa ce se inregistreaza la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC).
Astfel, potrivit OUG nr.52/2016, pentru a putea fi înregistrate, firmele de recuperare trebuie să îndeplinească anumite condiţii şi să urmeze o procedură.
Pentru a se înregistra, firmele vor trebui să transmită ANPC o cerere însoţită de mai multe documente şi informaţii.
De asemenea, există o serie de condiţii pe care aceste firme de recuperare trebuie să le îndeplinească pentru a putea solicita înregistrarea, iar una dintre acestea stabileşte că plata salariilor angajaţilor nu trebuie să depindă în mod exclusiv de realizarea unor obiective privind recuperarea creanţelor şi nici să nu fie raportată exclusiv la sumele recuperate.
În plus, acestea sunt obligate:
- să aibă sediul social, o sucursală sau un reprezentant în România pentru rezolvarea eventualelor litigii şi pentru a răspunde contravenţional şi/ sau penal în faţa autorităţilor;
- persoanele din conducerea şi administrarea entităţii să se bucure de o bună reputaţie.
De la depunerea documentatiei complete, ANPC are la dispoziţie 30 de zile pentru a emite şi comunica firmei de recuperare solicitante decizia cu privire la acceptarea sau respingerea cererii. În cazul unei respingeri, firma are dreptul sa depuna o nouă cerere de înregistrare.
Recuperatorii de creante înregistraţi vor raporta ANPC numărul de cazuri aflate în curs de derulare, în anumite condiţii ce vor fi stabilite pri ordin al presedintelui Autorităţii.
De asemenea, OUG nr. 52/2016 stabileşte şi situaţiile în care ANPC poate radia înregistrarea unei firme de recuperare de recuperare creante. Concret, acest lucru se va întâmpla dacă aceasta:
1.renunţă în mod explicit la înregistrare sau nu a desfăşurat activităţi de recuperare creanţe timp de şase luni;
2. a obţinut înregistrarea prin declaraţii false ori înşelătoare sau prin alte mijloace nelegitime;
3. nu mai îndeplineşte cerinţele în temeiul cărora a fost înregistrat;
4. încalcă în mod repetat prevederile legale.
OUG nr. 52/2016 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 727/20.09.2016 si a intrat în vigoare pe 30 septembrie 2016.
Pentru informatii, ne puteti contacta prin formularul de contact, la numarul de telefon 0744.301.281 sau pe adresa de email office@iuliablaja.ro