Infiintare firma de arhitectura!
O firma de arhitectura isi poate desfasura activitatea sub forma unei societati cu raspundere limitata, in conditiile Legii nr.31/1990.
Societate comerciala se infiinteaza prin depunerea urmatoarelor documente la registrul comertului, fara obligatia obtinerii unor avize sau autorizatii prealabile:
1) actul constitutiv semnat de asociaţi; acesta poate fi atestat de avocat, autentificat de notar sau poate fi sub semnatura privata (doar semnat de asociati),
2) rezervarea denumirii societatii comerciale eliberata de registrul comertului,
3) actele de identitate ale asociatilor firmei in curs de inmatriculare,
4) documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social (contract de comodat, de inchiriere, contract de vanzare cumparare etc.),
5) acordul vecinilor şi al asociaţiei de proprietari cand sediul social al firmei se stabileste întru-un bloc de locuinte,
6) declaraţiile pe propria răspundere ale administratorilor, autentificate de notar sau atestate de avocat,
7) specimenul de semnatura al administratorului firmei eliberat de notar,
8) dovada depunerii capitalului social la o bancă aleasă de asociati (capitalul social minim pentru SRL este 200 lei).
9) declaratia pe proprie raspundere a asociatilor potrivit careia indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru detinerea si exercitarea calitatii de asociati, atestata de avocat sau autentificata de notar,
10) dovezile privind plata taxelor legale.
O firma de arhitectura trebuie sa aiba mentionat in actul constitutiv ca obiect de activitate principal unul din codurile CAEN Rev.2 specifice acestui domeniu de activitate:
Grupa 711 Activităţi de arhitectură, inginerie şi servicii de consultanţă tehnică legate de acestea
Această grupă cuprinde furnizarea de servicii de arhitectură, servicii de inginerie, servicii de proiectare, servicii de inspectare a construcţiilor, servicii de topometrie, cartografiere şi similare.
Clasa 7111 Activităţi de arhitectură
Această clasă include:
-consultanţă pentru activităţi de arhitectură:
-planuri şi proiecte pentru clădiri
-planuri de urbanism şi amenajarea teritoriului
Această clasă exclude:
-activităţi de consultanţă în informatică,
-decoraţiuni interioare,
Clasa 7112 Activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică legate de acestea
Această clasă include:
-activităţi de inginerie (adică aplicarea legilor fizice şi a principiilor de inginerie în proiectarea maşinilor, materialelor, instrumentelor, structurilor, proceselor şi sistemelor) şi activităţi de consultanţă pentru:
-utilaje, procese industriale şi instalaţii industriale
-realizarea de proiecte privind ingineria civilă, hidraulică şi de trafic
-proiecte de gospodărire a apelor
-elaborarea şi realizarea de proiecte referitoare la ingineria electrică şi electronică, minieră, chimică,
mecanică, industrială şi de securitate tehnică
-elaborarea proiectelor referitoare la instalaţii de aer condiţionat, refrigerare, sanitare şi de control al poluării,
inclusiv acustică etc.
-prospecţiuni geofizice, geologice şi supraveghere seismică
-activităţi de supraveghere geodezică:
-activităţi de supraveghere hidrologică
-activităţi de supraveghere a terenurilor şi delimitărilor
-activităţi de supraveghere de adâncime
-cartografie
Această clasă exclude:
-teste de forare în legătură cu activităţile extractive,
-elaborarea sau publicarea de programe de calculator (software) asociate,
-activităţi de consultanţă în informatică,
-testare tehnică,
-activităţi de cercetare şi dezvoltare conexe ingineriei,
-proiectare industrială,
-fotografiere aeriană.
In cazul in care v-ati hotarat sa infiintati o firma de arhitectura, tot ceea ce trebuie sa faceti este sa contactati biroul nostru de avocatura si sa pregatiti urmatoarele acte:
1) cartile de identitate ale asociatilor,
2) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra sediului social: contract de vanzare-cumparare, contract de comodat, de inchiriere, extras de carte funciara, autorizatie de construire etc.
In cazul in care nu dispuneti de un spatiu unde sa fie declarat sediul social, va putem oferi serviciul de gazduire a sediul social in Bucuresti.
Pentru infiintarea unei firme de arhitectura rapid si ieftin, biroul nostru de avocatura se ocupa de realizarea intregii proceduri:
– verificarea si rezervarea denumirii societatii,
– redactarea si atestarea actului constitutiv,
– redactarea contractului privind detinerea spatiului cu destinatie de sediu social: comodat, inchiriere, subinchiriere etc.,
– redactarea declaratiei pe proprie raspundere data in baza art.15 alin.1 lit.b) din Legea nr.359/2004,
– redactarea si atestarea declaratiei pe proprie raspundere potrivit careia asociatii/administratorii indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru exercitarea acestor calitati,
– depunerea dosarului complet la oficiul registrului comertului si obtinerea certificatului de inregistrare.
Pentru solicitarea unei consultatii juridice online, va rugam sa completati FORMULARUL