Infiintare firma de publicitate!
Antreprenorii care se gandesc sa infiinteze o firma de publicitate, trebuie sa hotarasca asupra catorva elemente esentiale: denumirea firmei, sediul social, valoarea capitalului si cota de participare a fiecarui asociat, sa desemneze administratorul si sa stabileasca durata mandatului acestuia.
De asemenea, acestia trebuie sa stabileasca obiectul de activitate principal pe care il va desfasura firma de publicitate si obiectele de activitate secundare.
O firma de publicitate isi poate desfasura activitatea sub forma unei societati cu raspundere limitata, in conditiile prevazute de Legea nr.31/1990.
Pentru infiintarea firmei nu este necesara obtinerea unor avize prealabile. Actele care trebuie depuse la registrul comertului in vederea inmatricularii sunt:
1. actul constitutiv semnat de asociaţi; acesta poate fi atestat de avocat, autentificat de notar sau poate fi sub semnatura privata (adica semnat doar de asociati),
2. rezervarea denumirii societatii comerciale eliberata de registrul comertului,
3. actele de identitate ale asociatilor firmei in curs de inmatriculare,
4. documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social pentru firma de publicitate (contract de comodat, de inchiriere etc.),
5. acordul vecinilor şi al asociaţiei de proprietari cand sediul social al firmei se stabileste întru-un bloc de locuinte,
6. declaraţiile pe propria răspundere ale asociaţilor şi administratorilor, autentificate de notar sau atestate de avocat,
7. specimenul de semnatura al administratorului firmei eliberat de notar,
8. dovada depunerii capitalului social la o bancă aleasă de asociati (capitalul social minim pentru SRL este 200 lei).
9. declaratia pe proprie raspundere a asociatilor potrivit careia indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru detinerea si exercitarea calitatii de asociati, atestata de avocat sau autentificata de notar.
10. dovezile privind plata taxelor legale.
Firma de publicitate trebuie sa aiba mentionat in actul constitutiv ca obiect de activitate principal unul din codurile CAEN Rev.2 specifice acestui domeniu de activitate:
Clasa 7311, activitati ale agentiilor de publicitate.
Aceasta clasa include furnizarea unei game complete de servicii de publicitate si de promovare, inclusiv consultanta, servicii de creatie, productia de material publicitar si cumpararea acestuia. Clasa include:
– crearea si realizarea campaniilor publicitare,
– crearea si plasarea reclamelor in ziare, periodice, la radio si televiziune, pe internet si alte mijloace media;
– publicitatea aeriana;
– distribuirea sau livrarea materialelor publicitare sau a mostrelor;
– crearea de standuri structuri si siteuri de afisare;
– desfasurarea campaniilor de marketing si a altor servicii publicitare in scopul atragerii de retinerii clientilor;
– promotii de produse;
– activitati de marketing prin punctele de vanzare;
– publicitatea directa prin posta.
Aceasta clasa exclude:
– tiparirea materialelor pentru publicitate;
– studii de piata;
– fotografii publicitare;
– productia de mesaje comerciale pentru radio, televiziune si film;
– organizarea de conferinte si expozitii comerciale;
– activitati de expedire prin posta.
Clasa 7312, servicii de reprezentare media.
Aceasta clasa include servicii de reprezentare media, adica vanzarea sau revanzarea timpului si spatiului pentru diverse mijloace media care solicita publicitate.
Clasa exclude activitatile de relatii cu publicul si vanzarea timpului sau a spatiului de publicitate direct de catre proprietarii timpului sau spatiului(editori).
Clasa 7320, activitati de studiere a pietei si de sondare a opiniei publice.
Aceasta clasa include:
– servicii de investigare a potentialului pietei, acceptarea si familiarizarea cu produsele noi, comportamentul cumparatorilor fata de produse si servicii, inclusiv analiza statistica a rezultatelor in scopul promovarii si dezvoltarii de produse noi;
– servicii de sondare a opiniei publice despre probleme politice, economice si sociale, inclusiv analiza statistica a rezultatelor.
In cazul in care v-ati hotarat sa infiintati o firma de publicitate, tot ce trebuie sa faceti este sa contactati cabinetul nostru de avocatura si sa pregatiti urmatoarele acte:
1. cartile de identitate ale asociatilor,
2. documentul care atesta dreptul de folosinta asupra sediului social: contract de vanzare-cumparare, contract de comodat, de inchiriere, extras de carte funciara, autorizatie de construire etc.
In cazul in care nu dispuneti de un spatiu unde sa fie declarat sediul social, va putem oferi serviciul de gazduire a sediul social in Bucuresti.
Pentru infiintarea unei firme de publicitate rapid si ieftin, biroul nostru de avocatura se ocupa de realizarea intregii proceduri:
– verificarea si rezervarea denumirii societatii,
– redactarea si atestarea actului constitutiv,
– redactarea contractului privind detinerea spatiului cu destinatie de sediu social: comodat, inchiriere, subinchiriere etc.,
– redactarea declaratiei pe proprie raspundere data in baza art.15 alin.1 lit.b) din Legea nr.359/2004,
– redactarea si atestarea declaratiei pe proprie raspundere potrivit careia asociatii/administratorii indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru exercitarea acestor calitati,
– depunerea dosarului complet la oficiul registrului comertului si obtinerea certificatului de inregistrare.
Pentru solicitarea unei consultatii juridice online, va rugam sa completati FORMULARUL