fbpx
office@iuliablaja.ro
0744.301.281 0787.822.100

Acordul asociatiei de proprietari pentru sediul social!

Acordul asociatiei de proprietari si al vecinilor se afla intre actele necesare pentru infiintarea unei firme.

Potrivit prevederilor Legii nr.230/2007, acordul acestora este obligatoriu in cazul in care asociatii se hotarasc sa stabileasca sediul social intr-un bloc de locuinte.

Astfel, atat asociatia de proprietari, cat si vecinii din planurile orizontal si vertical ale spatiului cu destinatie de sediu social trebuie sa-si exprime acordul pe un formular tipizat.

Nu are nicio relevanta natura contractului in temeiul carora societatea comerciala detine sediul social: comodat, inchiriere, vanzare-cumparare etc.

In vederea inregistrarii societatii la registrul comertului, asociatii trebuie sa depuna dovada detinetii legale a spatiului pentru sediu social, in conditiile prevazute de Legea nr.31/1990 privind societatile comerciale:contract de comodat, contract de inchiriere, contract de vanzare-cumparare, autorizatie de construire, proces-verbal de receptie, extras de carte funciara etc.

Nu este necesar acordul asociatiei de proprietari pentru declararea sediului social in cazul:

1. imobilelor cu destinatie de birouri,

2. imobilelor care nu au constituite asociatii de proprietari,

3. in cazul gazduirii sediului social la sediul profesional al avocatului.

In aceasta situatie costurile sunt reduse comparativ cu inchirierea, iar procedura de inregistrare a sediului este mult simplificata. Dovada sediului social in acest caz este contractul de asistenta juridica, fara a fi necesar acordul asociatiei de proprietari.

Biroul nostru de avocatura ofera serviciul de gazduirea sediul social in Bucuresti la pretul de 800 lei/an.

De asemenea, asociatii trebuie sa aiba in vedere ca intr-un apartament pot fi infiintate atatea firme cate incaperi exista.

Acordul asociatiei de proprietari si al vecinilor este obligatoriu si in cazul schimbarii sediului social intr-un imobil cu destinatie de locuinte.

Pentru solicitarea unei consultatii juridice online, va rugam sa completati FORMULARUL

4 Raspunsuri

  1. Marius Pinte

    Buna ziua,

    Ati publicat cateva informatii de mare interes pentru mine.
    Totusi as avea nevoie de o clarificare, legat de situatiile in care NU este necesar acordul asociatie de locatari, punctul „1) imobile cu destinatii de birouri”.
    Va rog spuneti-mi daca interpretez corect: Daca eu doresc sa infiintez o firma, si doresc sa utilizez o camera dintr-un imobil de locuinte, doar ca spatiu cu destinatie de birou, nu este necesar sa obtin acordul vreunui vecin?

    Va multumesc

  2. Alin Cristian Silaghi

    Buna ziua,

    Eu am obtinut acordul vecinilor, mai am nevoie de semnatura Presedintelui de Asociatie, dar. el este plecat in concediu, am primit acordul lui sa merg la Vicepresedintele Asociatiei. Este in regula daca imi semneaza el? Multumesc!

Comenteaza

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.