Acte utile pentru infiintarea firmei!
Infiintarea firmei presupune redactarea si depunerea la registrul comertului a urmatoarelor documente, potrivit prevederilor Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale:
1. Dovada privind rezervarea denumirii societatii; aceasta se obtine de la registrul comertului dupa completarea unui formular-tipizat.
2. Redactarea actului constitutiv, cu mentionarea numelor si datelor de identificare ale asociatilor, indicarea sediului social al firmei, stabilirea obiectului principal de activitate si a celor secundare, valoarea capitalului social si cota de participare a fiecarui asociat la constituirea acestuia, desemnarea administratorului firmei si durata mandatului acestuia, durata de functionare a societatii.
3. Pentru infiintarea firmei trebuie depusa copie dupa dovada detinerii spatiului cu titlu de sediu social care poate fi una din urmatoarele variante: contract de inchiriere, de comodat, contract de vanzare-cumparare, extras de carte funciara, certificat de mostenitor, autorizatie de construire, proces-verbal de predare-primire etc.
In cazul constructiilor edificate, dar neintabulate, dovada se face cu autorizatia de construire sau procesul verbal de predare-primire.
In cazul in care asociatii nu dispun de un spatiu corespunzator, au optiunea pentru gazduirea sediului social la un avocat pentru o perioada de maxim 1 an.
4. In cazul in care sediul social este declarat intr-un bloc de locuinte, atunci trebuie obtinut avizul asociatiei de proprietari pe un formular-tipizat.
5. In vederea infiintarii firmei, asociatii trebuie sa depuna declaratii pe proprie raspundere atestate de avocat sau autentificate de notar din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru detinerea si exercitarea acestor calitati.
6. Totodata, administratorii trebuie sa obtina de la notarul public un specimen de semnatura.
7. Dovada consemnarii capitalul social la o banca aleasa de asociati trebuie de asemenea depusa la registrul comertului in vederea infiintarii firmei. Capitalul social minim pentru o societate cu raspundere limitata este de 200 lei.
8. Copii dupa actele de identitate ale asociatilor si administratorilor vor fi de asemenea necesare.
Biroul nostru de avocatura ofera servicii juridice privind redactarea actelor necesare pentru infiintarea firmei, dar si reprezentarea la registrul comertului:
– verificarea si rezervarea denumirii societatii,
– redactarea si atestarea actului constitutiv,
– redactarea contractului privind detinerea spatiului cu destinatie de sediu social: comodat, inchiriere, subinchiriere etc.,
– redactarea declaratiei pe proprie raspundere data in baza art.15 alin.1 lit.b) din Legea nr.359/2004,
– redactarea si atestarea declaratiei pe proprie raspundere potrivit careia asociatii/administratorii indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru exercitarea acestor calitati,
– depunerea dosarului complet la oficiul registrului comertului si obtinerea certificatului de inregistrare.
Pentru solicitarea unei consultatii juridice online, va rugam sa completati FORMULARUL