Mesajele de la bănci, formă de presiune psihică!
Creditele facute la bănci au devenit o adevărată povară pentru românii care s-au trezit în câteva luni că ratele aproape s-au dublat din cauza creşterii ROBOR.
Băncile vor să recupereze fiecare bănuţ şi îi presează pe clienţi să-şi achite datoriile. În fiecare lună îi avertizează că se apropie data scadenței sau că au depăşit această dată.
Mesajele generate automat de sistem pot fi considerate o modalitate de hărţuire psihică, spun medicii, care susțin că pot duce oamenii la depresie sau chiar la suicid. La rândul lor, avocaţii sunt de părere că este un abuz din partea creditorilor.
Împrumuturile la bănci sunt, adesea, un colac de salvare pentru oamenii care vor să îşi cumpere o casă, să îşi trimită copiii la studii sau au de făcut investiţii.
După ce au semnat contractul şi au primit banii, clienţii trec de la bucurie la agonie pentru că începe povara ratelor. Mai grav este atunci când planul făcut la început de drum nu se potriveşte cu fluctuaţiile de pe piaţa bancară, aşa cum s-a întâmplat în acest an cu creşterea ROBOR.
Românii s-au trezit că au de plată cu mult mai mult faţă de rata lor obişnuită. Ca şi cum asta nu ar fi fost de ajuns, permanent sunt anunțați de bănci să achite sumele lunare.
Este un abuz din partea celor care dau astfel de mesaje ce pot fi interpretate drept o hărțurie psihologică a clientului, cu scopul de a-l determina să fie preocupat permanent de situația sa bancară, în privința ratelor pe care le are.
Clienții pot înainta o adresă către băncile respective prin care să le solicite să nu mai trimită astfel de mesaje, cu excepția celor care, conform clauzelor contractuale, trebuie comunicate, inclusiv în cazul eventualelor rate restante.
Există și posibilitatea de a acţiona banca în instanță, însă trebuie dovedit eventualul prejudiciu material și moral suferit de client.