Vanzarea firmei : procedura de realizare!
Vanzarea firmei se poate realiza prin cesiunea tuturor partilor sociale detinute de asociati catre persoane din afara societatii comerciale, situatie in care trebuie de urmat prevederile Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale.
Pentru vanzarea firmei prin cesiunea de parti sociale, societatea comerciala nu trebuie sa inregistreze datorii la bugetul statului si la terti.
Procedura de vanzarea firmei se realizeaza in doua etape care se deruleaza in cca 6-8 saptamani.
In prima etapa, asociatii trebuie sa depuna la registrul comertului urmatoarele documente:
1. cerere de depunere si mentionare acte (original),
2. actul modificator al actului constitutiv: hotararea adunarii generale a asociatilor sau decizia asociatului unic (original),
3. imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original),
4. dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale.
Hotararea adunarii generale a asociatilor depusa in aceasta etapa va fi comunicata administratiei financiare de la sediul firmei si va fi publicata in Monitorul Oficial prin grija registrului comertului.
In cazul in care, timp de 30 zile de la publicare, administratia financiara sau orice tert interesat constata existenta unor datorii restante ale firmei, atunci poate face opozitie la hotararea adunarii generale a asociatilor privind cesiunea de parti sociale. Opozitia se inregistreaza la tribunalul din raza sediului social al firmei.
Hotararea judecatoreasca pronuntata de tribunal in procesul avand ca obiect solutionarea opozitiei poate fi atacata cu apel la curtea de apel.
Etapa a doua a procedurii privind vanzarea firmei incepe dupa 30 zile de la data publicarii hotararii adunarii generale a asociatilor in Monitorul Oficial in situatia in care nu a fost formulata opozitie.
Daca s-a formulat opozitie, atunci etapa a doua a procedurii privind vanzarea firmei se deruleaza dupa ce instanta judecatoreasca a pronuntat o hotarare irevocabila privind respingerea opozitiei formulata de administratia financiara sau de un tert.
In etapa a doua a procedurii de vânzarea firmei se depun la registrul comertului urmatoarele documente:
1. cerere de inregistrare (original),
2. dovada publicarii hotararii adunarii generale a asociatilor/deciziei asociatului unic in Monitorul Oficial (copie),
3. daca este cazul, hotararea judecatoreasca de respingere a opozitiei formulata la hotararea adunarii generale a asociatilor/deciziei asociatului unic (copie legalizata la tribunal),
4. actul constitutiv actualizat (original),
5. contractul de cesiune de parti sociale (original),
6. copii certificate dupa actele de identitate ale persoanelor fizice sau dupa certificatele de inregistrare ale persoanlor juridice care dobandesc calitatea de asociati,
7. declaratiile date pe proprie raspundere de asociatul/asociatii care au dobandit prin cesiune partile sociale ale firmei ca indeplinesc conditiile pentru detinerea si exercitarea acestei calitati, atestate de avocat sau autentificate de notar (original),
8. declaratia pe proprie raspundere data de noul administrator potrivit careia indeplineste conditiile prevazute de lege pentru detinerea si exercitarea acestei calitati, atestata de avocat sau autentificata de notar (original),
9. daca este cazul, imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original),
10. dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale pentru aceasta etapa.
Noii asociati dobandesc aceasta calitate in momentul in care registrul comertului a admis documentele mentionate pentru etapa a doua.
Biroul nostru de avocatura ofera servicii juridice si informatii utile in ceea ce priveste vanzarea firmei prin cesiunea de parti sociale.
Pentru solicitarea unei consultatii juridice online, va rugam sa completati FORMULARUL
Buna ziua.
As dori sa stiu daca in situatia in care firma are datorii la stat este posibila cesiunea partilor sociale in proportie de 100%. Mentionez faptul ca firma are asociat unic si se doreste preluarea acesteia de catre o alta persoana din afara ei (aceasta persoana nu poseda parti sociale in cadrul unei alte firme). Am citit pe site-ul dvs ca cesiunea de parti sociale este posibila si in cazul in care firma are datorii la stat.
Va multumesc si astept cu interes raspunsul dvs.
Pentru detalii, va rog sa sunati la 0744.301.281.
Buna ziva va rog sa ajutati sotul meu este la o firma asociat 10% cel mai mult a avut asociatul decedat 90% !
Acuma mostenitorii asosiatul decedat vrea si 10% firma este profit foarte bun multumesc pentru ajutori
Nu pot dobandi partile sociale ale sotului dvs decat cu acordul acestuia, in baza unei hotarari AGA, inregistrata la registrul comertului.