Peste 10.000 de romani primesc inapoi banii pe masina!
Un mare producător auto a început să plătească despăgubiri unui mare numar de romani, la aproape întreaga valoare a mașinii, din cauza unor probleme grave apărute la motor.
Constructorii auto Renault și Nissan au început să despăgubească românii care se plâng că au probleme la mașinile cu motoare de 1,2 litri TCe, care nu sunt fiabile și au probleme cu uleiul.
Mai mulți proprietari de mașini Nissan au primit oferte de răscumpărare care ajung până la 90% din valoarea autoturismului.
Problema afectează aproximativ 600.000 de mașini Dacia, Renault, Nissan și Mercedes vândute în Europa.
Conform informațiilor oficiale furnizate de Renault, în România, au fost vândute, de la lansarea și până la scoaterea din producție a motorului, în intervalul 2012-2018, 10.458 de mașini, dintre care: 3.136 Dacia, 4.607 Renault și 2.715 Nissan, echipate cu motorul 1,2 TCe, în diferitele sale versiuni.
Conform studiului „Surconsommation d`huile – Les Moteurs a risque” realizat de jurnaliștii francezi, în grupul Renault – Nissan există o informare internă care plasează problema motorului 1.2 TCe la nivel maxim. Asta pentru că, în urma unei analize începute încă din 2014 și a numărului tot mai mare de clienți din toată Europa care au acuzat probleme, s-a constatat că propulsorul cu pricina consumă ulei mult peste normal.
Neconfirmată de reprezentanții Renault, dar aflată, se pare, la baza problemei, calibrarea incorectă a computerului care gestionează motorul duce la o presiune scăzută în motor și la o lipsă de lubrifiant în zona cilindrilor.
O parte a ueiului este aspirată și arsă prin combustie. Din această cauză pot fi afectați permanent atât segmenții cât și cămășile cilindrilor. Conform l`Argus, această problemă a fost deja remediată încă de pe linia de montaj pentru mașinile vândute în ultima perioadă, însă există mii de vehicule mai vechi la care pot apărea surprize extrem de neplăcute și costisitoare.
În cazul mărcii Renault pot fi afectate modelele Clio IV, Captur, Kangoo II, Mégane III și Scénic III cu propulsorul menționat, iar în cel al Dacia, modelele Duster, Dokker și Lodgy cu motorul 1.2 TCe.
Sursa: www.capital.ro