Poate fi un cetatean strain administrator al firmei?
Potrivit Legii nr.31/1990, calitatea de administrator poate fi exercitata de o persoana fizica, cetatean roman sau strain.
De asemenea, societatea cu raspundere limitata poate fi administrata de unul sau mai multi administratori persoane juridice, romane sau straine.
Desemnarea administratorului societatii comerciale si stabilirea duratei mandatului acestuia sunt printre elementele importante asupra carora asociatii trebuie sa hotarasca odata cu infiintarea firmei.
In cazul in care administratorul cetatean strain este desemnat odata cu infiintarea firmei sau ulterior, prin schimbarea administratorului initial, trebuie depuse la registrul comertului cateva acte specifice.
Astfel, cetateanul strain persoana fizica ce nu are domiciliul in Romania, trebuie sa depuna o declaratie pe proprie raspundere autentificata la notar, potrivit careia nu este inregistrat fiscal in Romania si ca nu are datorii fiscale.
De asemenea, administratorul cetatean strain trebuie sa depuna la registrul comertului specimenul sau de semnatura eliberat de notar.
Totodata, cetateanul strain trebuie sa dea o declaratie pe proprie raspundere autentificata potrivit careia indeplineste conditiile prevazute de legea romana pentru detinerea si exercitarea calitatii de administrator.
Cetateanul strain care va ocupa mandatul de administrator poate da declaratiile si depune specimenul de semnatura si in tara de domiciliu, urmand ca la registrul comertului sa fie depuse traduceri legalizate ale acestor documente, in original.
In vederea numirii ca administrator, cetateanul strain trebuie sa depuna la registrul comertului o copie certificata a actului de identitate.
In situatia in care o persoana juridica straina va detine calitatea de administrator, atunci trebuie depuse urmatoarele acte, in traducere legalizata:
1) actele de inregistrare ale firmei;
2) declaratie pe proprie raspundere a reprezentantului legal al acesteia potrivit careia firma straina nu este inregistrata fiscal in Romania si nu are datorii fiscale;
3) declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al firmei straine conform careia aceasta indeplineste conditiile prevazute de lege pentru detinerea si exercitarea calitatii de administrator in societatea comerciala romaneasca;
4) specimenul de semnatura al reprezentantului legal al persoanei juridice straine.
O persoana, cetatean strain, poate fi administrator la mai multe societati comerciale sub conditia ca acestea sa nu desfasoare activitati concurente.
In cazul in care administratorul are acordul adunarii generale a asociatilor, atunci poate sa exercite calitatea de adminstrator si la firma concurenta.
Biroul nostru de avocatura ofera servicii juridice si informatii utile in ceea ce priveste redactarea actelor si reprezentarea la registrul comertului.
Pentru solicitarea unei consultatii juridice online, va rugam sa completati FORMULARUL